KALASPÅSKÖL ÄR GOTT!







Nu ramlar det in recensioner från hela landet där mat & dryckesskribenter smakar och tycker till om de olika påskölen på marknaden.
Nedan finner ni ett ettt par tester där vår Kalaspåsköl har fått omdömen.

http://blogg.alltommat.se/olmedmera/2012/03/24/nils-oscar-kalaspaskol-2012/



Nils Oscar Kalaspåsköl 2012.

 

Hur är det nu – ändrar Nils Oscar i sitt påskölsrecept för varje år? Jag har för mig att jag läst det någonstans men vet inte säkert. (Jo, nu har jag kollat – de ändrar en hel del. Dock inte så mycket i år, enda tillskottet ska vara lite av humlesorten Fuggles….).

I vilket fall; förra året var det här en av mina absoluta favoriter och är det så även i år. En brunröd ljuvlig färg, en djup, maltig, rostad, blommig och karamellig smak och en snygg besktoppighet på slutet – svårare än så behöver det inte vara. En riktigt bra matöl till påsksillen och laxen men också en trevlig smuttöl om du nu skulle få någon timme över och hamnar i vilopuls. Och när vi ändå börjat nosa på definitioner och innehåll: ölen definieras som en brown ale, humlesorterna är Cascade, Nelson Sauvin, Amarillo och Fuggles.

Plus, som alltid, för flaskan på 33 centiliter, det är både snyggare och smartare. Och så är jag förtjust i den lila färgen på etiketten….

Så här säger bryggeriet själva om Nils Oscar Kalaspåsköl 2012

Så här säger ölbloggaren Magnus Bark om Nils Oscar Kalaspåsköl 2012

Bloggaren Foodie Yuko tycker så här om Nils Oscar Kalaspåsköl 2012

Och här hittar du listan på alla årets påsköl.






http://www.gp.se/matdryck/dryck/1.902240-nils-oscar-kalaspaskol 

Nils Oscar Kalaspåsköl

Ale

19,50 kr (33 cl) • Nils Oscar Company, Nyköping • 5,6% • 1393

Betyg: 5 av 5

 "Strålande som alltid. God humle, härlig maltdoft, bröd och gräddkola. Perfekt till en salt Jansson och fet lax. Med eller utan snaps."

Thomaz Grehn





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: