EN VÄN SOM LÄMNAT OSS.

Tidigt på morgonen tisdagen den 15 april 2014 avled vår käre vän och kollega Horst Fritze, efter en kort tids sjukdom. Han avled under stillhet i hemmet, omgiven av sina kära. Han blev 66 år gammal.
 
Många har träffat Horst under de otaliga ölprovningar har haft under tiden på såväl Kungsholmens Kvartersbryggeri som här på bryggeriet i Nyköping. Det är många som har fina minnen av Horst, och de minnena lever vidare.

Tankarna går till Horst familj som förlorat en livskamrat, pappa och morfar/farfar.
Vi på Nils Oscar har förlorat en kär vän och en arbetskamrat.
Ölvärlden har förlorat en ikon och vi saknar dig redan.

Vila i frid.
 
 
 
 
1 Anders Slotte:

skriven

Mitt deltagande i sorgen. En fin man.

Svar: Tack Anders.
The Nils Oscar Company - mot nya djärva mål!

2 Benny Sundberg:

skriven

Tråkigt att höra! Horst var en glad man glad att man fick träffa honom.
Ta hand om varandra

3 Benny Sundberg:

skriven

Tråkigt att höra! Horst var en glad man glad att man fick träffa honom.
Ta hand om varandra

Svar: Tack Benny, detsamma till dig.
The Nils Oscar Company - mot nya djärva mål!

4 Björn Falkeström:

skriven

Jag kände Horst som kollega i ölbranschen. Horst stod vid sidan om det affärsmässiga och ölnörderiet. Han måste ha varit med från början. Början av 1990-talet skulle jag tro. När jag ställde ut på Stockholm Beer festival första gången 2004 var Horst en av de första personerna som jag hälsade på i branschen. Han var öppenhjärtlig och rak, hade pondus och utstrålning samtidigt som han var familjär. Horst sätt gjorde så att en lantnolla från skogen även kunde känna sig hemma i storstan bland storfräsare. Han var en genomsympatisk person som alla som känner honom kommer att sakna.

Svar: Tack för dina fina ord Björn.
The Nils Oscar Company - mot nya djärva mål!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: